Selamat datang ke blog Smart Generation kami menyediakan pelbagai jenis barangan untuk anda pilih dengan harga berpatutan! kepuasan anda keutamaan kami!.Jangan lupa untuk follow blog ini ok..:-)..SMART GENERATION MENGUCAPKAN TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN ANDA.

Ahad, 21 September 2008

pengenalan diriku......

Mohd asri bin zulkifli dilahirkan pada 10.12.1988 di hospital besar kuantan.anak sulung daripada 9 orang adik beradik.perjalanan hidup ketika kecil terlalu pahit untuk diceritakan secara detail..tetapi sewaktu kecil berada dalam keadaan yang kesempitan hidup.tetepi kini alhamdullilah dapat mengecapi kehidupan sederhana tidak terlalu mewah dan tidak terlalu senang.ayahku adalah seorang pekerja kerajaan manakala ibuku hanyalah seorang surirumah.ketika aku di sekolah rendah aku adalah seorang kanak-kanak yang agak pasif.mungkin masih terlalu muda.tetapi itulah yang membuatkan diriku kadang-kadang rasa tertekan.aku masih ingat pertama kali aku masuk ke a lam persekolahan aku dihantar oleh bapaku..aku menangis kerana takut…tapi biasalah ketika aku masih kecil..masih belum mengenal erti sebenar kehidupan..ketika disekolah rendah mungkin sesuatu yang baru bagiku kerana aku dapat mengenal kawan-kawan baru…sekolah pertama aku ialah sek keb paloh hinai pekan…aku bersekolah di sini sehingga darjah 3 kerana aku mendapat tawaran ke sekolah bestari kerana lulus pts dengan cemerlang..perjalanan selepas ini adalah sesuatu yang baru kerana aku akan hidup dalam keadaan tanpa keluarga di sisi iaitu terpaksa hidup berdikari.aku sebenarnya agak takut untuk masuk ke sekolah ini iaitu smk seri pekan..tetapi aku tetap memberanikan diri kerana peluang hanya datang sekali…bermulalah era baru aku di smk seri pekan ini walaupun ketika ini aku masih darjah 4.aku belajar di sini lebih kurang setahun kerana aku sakit..ketika itu aku tak tau apa sakitku…bila aku sakit mesti akan dibawa dengan ambulans dan akan ditahan di wad pesakit.doktor pun tak tau aku sakit apa…akhirnya aku meminta untuk bertukar sekolah.aku bermula di sekolah baru iaitu sekolah yang dekat sahaja dengan rumahku,sek keb lepar pekan.di sini aku dapat satu kehidupan yang baru..semangat untuk belajar..aku akhirnya Berjaya mendapat 4A 1B ketika upsr.ketika disekolah menengah pula aku bersekolah sementara di smk paloh hinai dan akhirnya mendapat tawaran ke smk agama Pahang muadzam shah.segala perubahan tentang diriku bermula disini.pada mulanya aku tidak berapa suka belaja di sekolah agama tetapi kerana aku sukakan agama jadi aku beranikan diri.aku mula belajar keyakinan diri apabila aku menyertai pertandingan sajak kemerdekaan di sekolah,sememangnya aku boleh…aku membina keyakinan diriku..selepas daripada ini aku telah menyertai pelbagai pertandingan di peringkat sekolah hinggalah kebangsaan.aku masuk pertandingan debat dan 3 kali berturut-turut menjadi pendebat terbaik daerah rompin.syarahan agama dan pertandingan teknologi pelancaran roket dan mendapat johan kategori reka bentuk terbaik..selain itu aku ada tugas berat di sekolah iaitu menjadi ketua pengawas dan ketua pelajar.sememangnya amat berat tanggungjawab.aku mendapat anugerah tokoh pelajar malam mesra asrama dan tokoh pelajar berbudi bahasa peringkat sekolah.akhirnya aku menamatkan persekolahan aku di sini sehingga mendapat tawaran ke university nombor satu di Malaysia-(nantikan sambunganya)

Tiada ulasan:

CARI ITEM PILIHAN ANDA DI SINI

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BORANG TEMPAHAN ONLINE (LENGKAPKAN SELEPAS PEMBAYARAN DI BUAT SAHAJA)

Powered by 123ContactForm | Report abuse