Pages

Selamat datang ke blog Smart Generation kami menyediakan pelbagai jenis barangan untuk anda pilih dengan harga berpatutan! kepuasan anda keutamaan kami!.Jangan lupa untuk follow blog ini ok..:-)..SMART GENERATION MENGUCAPKAN TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN ANDA.

Selasa, 30 Disember 2008

permulaan baru

hari ini permulaan aku memulakan pengajian semester 2 di universiti malaya.permulaan yang masih biasa dan tidak terlalu tertekan.semuanya berjalan dengan baik hari ini.

aku mengharapkan supaya sesi permulaaan ini merupakan satu azam dan tekad baru untuk aku menempa kejayaan dan kecermerlangan di universiti malaya yang tercipta ini.aku mengharapkan supaya aku akan terus tabah berada di sini dan dapat menggengam segulung ijazah yang ku idam-idamkan selama ini.

suasana di kolej ku sudah mula sibuk kerana hampir semua penghuni telah mendaftar.aku tinggal bersama 4 orang teman sebilikku.alhamdullilah mereka semua baik-baik belaka.harap untuk hari esok aku akan jadi lebih baik daripada sebelumnya

Isnin, 29 Disember 2008

kekejaman rejim zionis

rejim zionis ini selagi lagi menunjukkan kepada dunia kekejaman mereka dengan membedil penempatan penduduk di gaza.lebih daripada 250 orang yang disahkan meniggal dunia dan beribu-ribu yang cedera.

mereka memang kejam,membunuh kaum wanita dan kanak2 yang tidak berdosa...menghancurkan penduduk yang tidak berdosa.masihkah lagi boleh kita sebagai umat islam berdiam diri?menunggu sehingga mereka mahu menghancurkan bumi palestin?

amerika yang juga sekutu israil masih menyebelahi pengganas sebenar ini.menyalahkan pimpinan hamas.amerika merupakan pembohong dan pendusta dunia.

sudah jelas di depan mata kekejaman dan keganasan..tapi mereka ini buta tuli dan buka hati...langsung tidak memikirkan tentang kemanusiaan.kononnya memperjuangkan kebebasan dan hak kemanusiaan manusia sejagat....tetapi menyokong tindakan ini...

adakah kita mahu kezaliman ini terus berleluasa..rejim zionis ini harus dan patut dihukum..

ayuhlah seluruh bangsa dan agama yang memperjuangkan keperimanusiaan untuk kita mengutuk ke atas serangan israel di gaza ini.berjuang untuk menghentikan serangan ini...

Sabtu, 27 Disember 2008

isu kuala terengganu

pilihan raya kuala terengganu menjadi pentas dan medan utama untuk calon daripada pakatan rakyat dan barisan nasional untuk membuktikan kehebatan masing-masing walaupun dikhabarkan pentandingan ini akan menjadi lebih sengit di atas 2 lagi kehadiran iaitu AKIM dan BEBAS.....

barisan nasional sudah pun memgemukakan calon yang betul2 layak untuk beradu kehebatan di kuala terengganu manakala di pihak pakatan rakyat iaitu pas akan mengumumkan calonnya 1 januari depan.....

apapun yang berlaku,sekarang kita melihat kedua2 belah pihak telah menggerakkan jentera parti masing2.....untuk menyerang habis-habisan parlimen kuala terengganu ini.....sudah tentu yang beruntungnya rakyat di kuala terengganu....mintak ape saja.....sudah tentu dapat.....kalau yang susah tu nak minta bayarkan bil api dan air pun boleh.......

kegembiraan yang boleh dinikmati sekarang ialah pembayaran balik oleh kerajaan iaitu royalti minyak terengganu...nilainya yang sangat tinggi....harap2 kerajaan negeri akan menggunakan wang itu dengan telus...jika tidak...biar rakyat terengganu sendiri yang menghukum mereka...

apa lagi yang kedengaran untuk kempen di kuala terengganu ini ialah isu hudud....apa yang penting sekarang ni...isu ini bukan isu main2...barisan nasional tidak boleh menggunakan isu ini...kerana hudud adalah tanggungjawab bersama seluruh orang islam....untuk melaksanakanya sudah tentu mengambil masa yang lama....sebelum dilaksanakan ia mesti difahami dahulu oleh seluruh rakyat malaysia....tetapi bagi pendapat saya...hudud ini lebih bagus lagi daripada undang2 ciptaan manusia.....

Khamis, 25 Disember 2008

selamat menyambut krismas

salam.
selamat hari krismas diucapakan kepada seluruh penganut agama kristian di malaysia
semoga krismas tahun ini dapat lagi mengeratkan hubungan dan perpaduan sesama kita.

Selasa, 23 Disember 2008

kembali

salam
asri sudah pun berada di um sekarang.kalau ikutkan masih belum mula belajar lagi.tetapi atas sebab urusan kerja terpaksalah datang seminggu awal.asri buat latihan untuk manifestasi puisi dan merupakan ajk protokol MANDETA`09 kolej ungku aziz.MANDETA ni projek dinner kolej ungku aziz.

kalau kat rumah asri ada hobi yang baru iaitu berkebun.asri merumput dan mencangkul untuk mengeluarkan peluh.itu juga merupakan senaman yang sangat efektif.asri menanam jagung,nenas dan ubi kayu.harap-harap adalah hasilnya nanti.

Ahad, 9 November 2008

generasi baru

salam.selamat sejahtera kepada semua pembaca blog ini kerana sudi meluangkan masa untuk membaca di ruangan blog ini.sudah lama asri tidak menulis di ruangan ini.generasi baru yang ingin asri kongsikan ialah generasi yang terbina dengan asas yang kukuh iaitu generasi yang dapat menjadi role moden dan juga menjadi pengobah keadaan.generasi yang dapat menjadi pembentuk dan pemula kepada perubahan yang sebenar.....justeru harapan kita generasi baru ini akan lahir dan membuktikan kehebatan mereka.

Isnin, 3 November 2008

selamat menduduki peperiksaan

salam kepada semua.minggu ini adalah minggu saya menduduki peperiksaan di universiti malaya.saya harap semua pembaca mendoakan kejayaan saya.kepada yang juga menduduki pepriksaan selamat berjaya saya ucapkan.moga peperiksaan ini dapat memberikan kita titik mula dalam mendapat yang terbaik pada masa akan datang.jika kita gagal jangan putus asa.teruskan berusaha.buktikan bahawa kita boleh melakukan apa sahaja asalkan kita berusaha.

Sabtu, 25 Oktober 2008

my future

apids um 2008


wawasan desa ipt kg paya jaras hilir

fasilitator di sek men sains alam shah cheras

malam apresiasi terbilang hotel crown plaza kl

malam apresiasi gemilang 2008 hotel holiday villa subang

fasilitator kick 08

pertandingan memasak bubur assyura

kembara berbasikal melawat PPUM


DINNER APIDS DI HOTEL SINGGAHSANA PJ


jamuan majmuah 3 di pantai melawi tok bachok kelantan

lawatan ke kl semasa di um nilam puri


ahli majmuah3 ketika di um nilam puri

Ahad, 12 Oktober 2008

batolian ke 25 rejimen askar melayu diraja kem bentong pahang

salam kepada semua pembaca blog sekalian,
saya baru sahaja pulang daripada kem kempimpinan dan rekreasi di kem bentong pahang bermula pada 10 oktober sehingga 12 oktober 2008,sememangnya kem ini sngat bermakna buat saya kerana berpengalaman bersama anggota tentera.ketua penyelaran kem ini ialah mejar hisham.kami mula sampai ke kem bentong pada 10 hb jam 4.30 petang.selepas tiba di kem kami di sambut dengan cukup meriah iaitu dengan semboyan daripada angkatan tentera.selepas daripada taklimat kami telah bergerak ke taman rekreasi chamang dan berkhemah di kawasan hutan.kami tinggal di dalam hammock,sememangnya ini pengalaman yang baru bg saya tidur di dalam hammock,kami mandi di kawasan air renjun chamang ini,sememangnya airnya sangat jernih.segala persediaan yang di berikan kepada kami sememangnya sangat lengkap.makan 6 kali sehari dan banyak aktiviti menarik yang kami lalui antaranya,repelling,night walk,jungle tracking,river crossing,ikthiar hidup,mengenali senjata dan banyak lagi.sememangnya kem ini sangat bagus dan harap semua remaja akan menyertai aktiviti seperti ini.

Khamis, 9 Oktober 2008

terima kasih pak lah

assalamualaikum..
tabir waktu telah merungkai segalanya....segala yang dinanti sudah kunjung tiba...dan itulah titik mula kepada penghidupan..semalam kita telah mengetahui keputusan perdana menteri kita untuk tidak bertanding jawatan sebagai presiden umno dan akan melepaskan jawatan sebagai perdana menteri pada mac 2009.mungkin keputusan ini dibuat setelah mengambil keputusan dalam segenap aspek.beberapa pemimpin dalam pimpinan baisan nasional melihat keputusan ini sebagai satu langkah yang bijak dan satu pengorbanan yang cukup besar.di sini mungkin kita boleh puji sikap seorang pemimpin yang tidak hanya mementingkan diri sendiri lebih daripada segala-galanya.mungkin ini yang dikatakan pemimpin.sentiasa tenang dan sabar dalam menghadapi pelbagai situasi.saya melihat bahawa malaysia merupakan negara yang bertuah kerana kita mempunyai pemimpin yang sememangnya hebat dan banyak sumbangan mereka dalam membangunkan negara.kalau kita lihat dalam situasi politik sekarang,malaysia semakin matang dalam melicinkan sistem demokrasi.malaysia sudah matang dalam berpolitik kerana masyarakat sudah mula sedar dan faham.perubahan politik di negara kita merupakan sesuatu yang positif kerana di sini kita boleh melihat kebijaksanaan pemimpin kita dalam menghadapi situasi.kebenaran dan kesalahan akan mudah terbongkar kerana kita tidak hanya berpegang dan mempercayai satu pihak sahaja.situasi ini melihatkan bagaimana kewujudan pakatan rakyat yang membuat perubahan kepada dimensi politik negara.melihat kepada pemimpin dalam kerajaan dan pemimpin dalam pakatan rakyat sesungguhnya malaysia mempunyai ramai pemimpin yang berjiwa besar.justeru generasi muda hari ini boleh mengambil pengajaran dan memastikan sejarah ini akan terus terpelihara demi memastikan malaysia akan terus aman,maju dan makmur...

Selasa, 7 Oktober 2008

khabar baru

salam dan selamat bertemu kembali.....
selepas perayaan hari raya aidilfitri semakin banyak isu yang berkaitan perkembangan politik negara kita.menurut sesetengah pihak perubahan politik semasa negara kita merupakan satu demokrasi yang sihat.asri rasa bersyukur kerana hari raya aidilfitri tahun ini walaupun disambut dengan penuh kesederhanaan tetapi tetap meriah seperti tahun-tahun sebelumnya.pada hari raya pertama kita dikejutkan dengan kehadiran lebih kurang 800 orang penyokong barisan bertindak hindu iaitu HINDRAF di rumah terbuka datuk seri abdullah ahmad badawi. yang diadakan di pwtc.namun isu ini telah digembar-gemburkan seolah-olah suatu isu yang bersifat perkauman.mengikut sumber kehadiran mereka hanyalah untuk mengucapkan ucapan hari raya kepada datuk seri abdullah ahmad badawi dan menyerahkan memorundum supaya membebaskan tahanan hindraf serta menghapuskan ISA.kebanyakan pemimpin barisan nasional tidak senang dengan kehadiran mereka di rumah terbuka perdana menteri ini.namun di pihak pimpinan pembangkang ada yang memberikan pandangan positif seperti ulasan presiden pas sendiri bahawa kehadiran mereka di pwtc itu merupakan suatu demokrasi yang sihat.saya juga merasakan adalah perlu untuk kerajaan malaysia untuk memansuhkan ISA kerana diaidilfitri yang kita rayakan sudah tentu ada insan yang merana kerana kehilangan orang yang tersayang.khabar baru yang sering muncul di dada akhbar sekarang adalah isu perwakilan UMNO untuk memilih pemimpin mereka.hari ini mungkin kita akan menantikan adakah datuk seri abdullah ahmad badawi akan mempertahankan jawatan nombor satu dalam umno ataupun tidak,tetapi mengikut sumber,datuk seri abdullah ahmad badawi tetapkan akan mempertahankan jawatan nombor sati itu.apapun bagi saya jika beliau terus memerintah ubahlah apa yang salah,perbetulkan kesalahan.jadilah pemimpin yang benar-benar disanjungi oleh rakyat.

Jumaat, 26 September 2008

bersama ibu tersayang

perubahan kuasa

assalamualaikum w.bt...salam bicara daripada asri
dalam ruangan blog ini asri ingin berkongsi sesuatu dengan semua pembaca blog ini mengenai situasi semasa politik dalaman umno hari ini.hari ini dato seri abdullah ahmad badawi telah mengadakan mesyuarat tergempar bersama dengan semua MT umno.mungkin pertemuan ini adalah mengenai pelan peralihan kuasa diantara dato seri abdullah ahmad badawi dengan timbalanya dato seri najib.berbagai spekulasi dapat kita buat mengenai pelan peralihan kuasa ini.mungkin pertemuan ini sebagai medan untuk mempercepatkan peralihan kuasa ataupun sebagai medan untuk memastikan semua MT umno memberikan sokongan kepadanya sebagai presiden umno dalam pemilihan agung umno oktober ini.ini kerana melalui media massa hari ini terdapat berita menyiarkan mengenai mesyuarat bahagian yang tidak mencalonkan dato seri abdullah ahmad badawi sebagai presiden umno.tetapi ada juga dikalangan MT umno menasihatkan abdullah ahmad badawi supaya tidak bertanding kerana tidak takut cukup pencalonan.di dalam blog tun dr mahathir juga ditulis sendiri oleh tun dr mahathir supaya semua gabungan dalam umno untuk menyingkirkan abdullah ahmad badawi.mungkin waktu dan saat ini merupakan saat yang sukar dan genting bagi abdullah badawi.tetapi dalam masa yang sama masih ada lagi yang terus menyokong abdullah badawi ini mungkin kerana inginkan kepentingan mereka tidak terpelihara.apa yang kita harapkan sekarang ialah sikap pemimpin kita akan berubah supaya rakyat akanterus terbela.jika kempimpinan kita hari ini hanya memikirkan mengenai kuasa mereka sudah tentu hak kebajikan rakyat akan terabai.jadilah kita sebagai seorang hero kepada masyarakat,jangan fikir soal kuasa dan jawatan kerana jika kita inginkanya lebih dari segala-galanya sudah tentu kita akan hanya memikirkan mengenai kepentingan diri bukan untuk kepentingan rakyat

Selasa, 23 September 2008

balqis adliyana....

sering saja begini....

kata orang....

SALAM.....apa khabar agaknya kepada semua pengunjung blog asri ini...harap-harap semuanya sihat dan ceria sentiasa..asri baru je lepas berbuka puasa bersama kawan-kawan....makan nasi lauk ayam je..tetapi memang best sebab dalam bulan puasa kan.asri hari ini agak kelam kabut sedikit....kena siapkan assigment..tetapi alhamdullilah sebab dapat siapkan juga.....hehe...tentunya rasa lega sangat...tetapi lepas tu dapat kerja lagi...kerja projek kolej pula.......hmm....tak kan nak merungut pula kan sebab dah memang tanggungjawab.....tanggungjawab itu sangat besar kan.....hari ini asri terdengar satu cerita mengenai keadaan semasa di malaysia ini.katanya para pelabur takut untuk melabur di malaysia kerana keadaan politik tidak menentu tidak tahu sama ada siapakah yang akan memerintah negara ini..masih tidak dapat kepastiaan kerana kita cuma tunggu dan lihat sahaja....tetapi apa yang menakutkan kita ialah ekonomi negara kita..jika keadaan ini berterusan..para pelabur akan hilang kepercayaan kepada malaysia....mungkin kita akan mengalami krisis ekonomi..apapun kita harapkan supaya negara yang berdaulat ini terus terpelihara..jangan biarkan kelemahan kita diekploitasikan oleh pihak yang tidak bertanggungjawab......

gaya kehidupan

my future in um




History of UM











Universiti Malaya, or UM, Malaysia's oldest university, is situated on a 750 acre (309 hectare) campus in the southwest of Kuala Lumpur, the capital of Malaysia. It was established in April 1949 in Singapore with the merger of the King Edward VII College of Medicine (founded in 1905) and Raffles College (founded in 1928).

The University of Malaya derives its name from the term 'Malaya' as the country was then known. The Carr-Saunders Commission, which recommended the setting up of the university, noted in its Report in 1948: "The University of Malaya would provide for the first time a common centre where varieties of race, religion and economic interest could mingle in joint endeavour ... For a University of Malaya must inevitably realise that it is a university for Malaya."

The growth of the University was very rapid during the first decade of its establishment and this resulted in the setting up of two autonomous Divisions in 1959, one located in Singapore and the other in Kuala Lumpur. In 1960, the government of the two territories indicated their desire to change the status of the Divisions into that of a national university. Legislation was passed in 1961 and the University of Malaya was established on 1st January 1962.

On June 16th 1962, University of Malaya celebrated the installation of its first Chancellor, the Rt. Hon. Tunku Abdul Rahman Putra Al-Haj, who was also the country�s first prime minister. The first Vice-Chancellor was Professor Oppenheim, a world-renowned Mathematician.

Currently, His Royal Highness Duli Yang Maha Mulia Paduka Seri Sultan Perak Darul Ridzuan Sultan Azlan Muhibbuddin Shah ibni Almarhum Sultan Yussuf Izzuddin Shah Ghafarullahu-Lah is the Chancellor of Universiti Malaya.

Datuk Rafiah Salim was appointed as the ninth Vice-Chancellor of Universiti Malaya on 8th May 2006.

slogan kosong barat

assalamualaikum semua.......
sudah 3.30 pagi agaknya...tapi asri belum tidur lagi....hehe....biasalah tu kan...kadang-kadang susah juga nak tido.....hari ini masuk hari ke 3 asri menulis blog..baru je blog ni...hehe....tetapi rasa menarik sangat menulis kat blog ni..paling tidak dapat mengisi masa lapang daripada perkara yang tidak berfaedah.isu apa yang asri nak utarakan ye....agak kawan-kawan isu apa yang hangat diperkatakan sekarang ye...isu macam mana asri nak bincangkan bersama dalam blog ni ye....mungkin banyak perkara yang kita boleh bincangkan tetapi asri cuma mahu supaya isu kita bincang ini untuk kepentingan bersama.tentang perubahan kuasa antara dato seri abdullah badawi dengan timbalanya dato seri najib tun razak hangat diperkatakan dalam media massa sekarang.kalau ikut apa yang telah disepakati oleh semua semua pemimpin umno ialah supaya abdullah badawi meletakkan jawatan pada tahun 2010..tetapi sekarang berlainan pula nadanya daripada beberapa ahli umno yang mahu abdullah badawi bersara lebih awal..macam-macam politik malaysia sekarang.tetapi perubahan arus politik perdana dalam negara kita ini bagi asri adalah sesuatu yang sihat kerana kita sudah melihat bagaimana kebijakan kita memilih pemimpin.semua orang tentunya mahukan pemimpin yang benar-benar hebat.contoh yang paling terang dan jelas ialah nabi muhammad s.a.w yang merupakan pemimpin agung yang diutuskan oleh ALLAH kepada umat manusia.bagaimana kempimpinan rasullulah mendidik para sahabat untuk menjadi seorang khalifah diatas muka bumi ini.sehingga sekarang sejarah mengenainya masih diperkatakan dan dibincangkan.tetapi cuma sayangnya generasi kita ini terlalu sukar untuk mengikut didikan rasullulah ini.mungkin kerana telah terlalu banyak terpengaruh dengan kempimpinan barat yang hanya nampak hebat secara taktikalnya sahaja tetapi sangat lemah dalam sistem secara kesuluruhanya.tetapi apa yang boleh kita lakukan,hanya ikut sahajalah sebab mereka ini yang lebih berkuasa.jika kita tidak mengikut telunjuknya sudah tentu negara kita akan dilabelkan sebagai negara pengganas.tetapi rasanya mereka inilah samseng-samsengnya.seolah belaku tidak adil.....dengan slogan hak asasi manusia dan kemanusian sejagat sekadar mengaburi penduduk di muka bumi ini dengan keprihatinan mereka tetapi sebaliknya merekalah dalang kepada semua ini.yang mencetuskan keganasan dan huru-hara.kita semua harus sedar tentang fenomena yang belaku sekarang.jika benar-benar hebat sistem yang dibawa oleh mereka ini yang didalangi oleh amerika sudah tentu mereka dapat memastikan keamanan di palestin sekarang tetapi sebaliknya itu semua tidak berlaku kerana ada propoganda yang ingin mereka laksanakan.kita harap malaysia ini tidak menjadi mangsa dengan sistem barat ini.semoga malaysia akan mendapat pemimpin yang benar-benar hebat untuk terus memelihara maruah dan kedaulatan negara kita....

Isnin, 22 September 2008

roomateku......

salam.asri baru je selesai berbuka puasa ni..hehe...nak rehatkan perut sebelu solat.hehe.....jadi bolehla asri menulis sekejap.ape celoteh asri ye...?hmmm........ok...asri nak berceritalah sikit tentang roomate asri.sebelum tu mesti semua tertanya-tanya kat mana asri duduk ni.asri tinggal kat kolej kediaman ungku aziz universiti malaya.kolej ni special tau sebab majoritinya adalah pelajar international daripada pelbagai negara.jadi asri pun berpeluang dan berkesempatan untuk berkawan dengan mereka.tetapi asri tak duduk sebilik dengan pelajar international.asri ada 3 orang roomate.mula-mula ada 4 orang tetapi tinggal 3 orang je sebab seorang pindah sebab melanjutkan pelajaran ke indonesia dalam bidang perubatan.moga dia dapat jadi seorang doktor nanti.sekarang tinggal lah kami bertiga iaitu ruzaini dan abas.....hehe..mereka 2 orang ni baik...cuma kadang-kadang perangai pelik sikit...terutama ruzaini..hehehe..saje gurau...asri hepi tinggal dengan diorang semua.kita kenalah prihatin dengan kawan-kawan kitakan.barulah best hidup...tetapi....kita mesti ingat..carilah kawan-kawan yang baik....sebab kawan yang baik ialah kawan yang sentiasa bersama kita susah atau senang...tapi apa yang asri nak cerita ni tentang jamil...hehe..dia ni selalu sesat kat bilik ni..dia rapat dengan abas....tp..asri selalu gurau dengan dia..jamil ni kalau gurau lucah sikit.heheh......ha....malulah jamil lau orang lain tahu...tapi..untuk pengetahuan semua..itu hanyalah sekadar gurauan semata-mata...moga kami akan hidup dengan tenang dan gembira....ok kawan-kawan asri nak solat maghrib..jumpa lagi nantinya.....

moga2 kita berkesempatan.....


Get Ramadhan Graphics Here

selamat berpuasa kepada semua pembaca blog


Get Ramadhan Graphics Here

salam hari raya.......


Get Hari Raya Graphics Here

tinta politik semasa

salam.hai.apa khabar kepada semua pembaca blog asri semua.pertama sekali seperti biasa asri ingin mengucapkan jutaan terima kasih sebab sudi buka blog ni.berilah komen-komen yang berguna.hari ni sudah 21.9.2008 tetapi kita masih belum kedengaran lagi tentang perubahan kerajaan ye.apakah akan berlaku seperti diwar-warkan oleh dato seri anwar ibrahim ataupun hanya omong -omong kosong sahaja kita semua tidak pasti tentang itu.tetapi jika di lihat dari segi situasi politik sekarang seolah-olah berlaku sesuatu yang tidak kena.perdana menteri sendiri iaitu dato seri abdullah badawi seolah-olah memandang berat dengan kenyataan anwar ibrahim iaitu lebih daripada 31 MP melompat parti.mana tidaknya sehingga abdullah badawi menyatakan bahawa anwar adalah pengancam keselamatan dan ekonomi negara.sudah tentu boleh dikenakan tindakan ISA....jika difikirkan sudah tentulah anwar ibrahim bersama pimpinan pakatan rakyat terpaksa menggunakan cara yang begitu lembut untuk mengambil alih kerajaan.kita semua memang tidak nafikan bahawa dalam 51 tahun negara kita diperintah oleh kerajaan barisan nasional sejak daripada kemerdekaan negara lagi kita dapat hidup dalam suasana aman dan harmoni,malahan di malaysia kita ada 3 kaum yang terbesar.justeru itu memang kita tidak nafikan kecermerlangan pemerintahan kerajaan barisan nasional.pembangunan yang kita kecapi sekarang juga adalah hasil daripada bagaimana bijaknya pemimpin-pemimpin kita terdahulu berfikir.tetapi selepas daripada era pilihan raya umum pada 31 MAC lalu kita melihat satu perubahan atau tsunami politik telah berlaku.kegagalan kerajaan barisan nasional untuk menawan negeri yang di perintah oleh pembangkang dan juga bagaimana pakatan rakyat boleh menawan lima negeri kerajaan barisan nasional termasuk wilayah persekutuuan kuala lumpur.penganalisa politik majoritinya berpendapat bahawa mood rakyat telah berubah melihat dari segi kenaikan bahan api dan juga barang keperluaan yang meningkat saban tahun.ini seolah-olahnya mengambarkan bahawa nasib rakyat tidak terbela sepenuhnya.justeru rakyat yang sedar dan bangkit dari tidur inginkan perubahan.bagi pendapat asri jika kerajaan tidak berubah pun tidak apa tetapi asalkan kerajaan yang ada sekarang sedar dan mengubah sikap mereka.sedar dengan kemahuan dan hak-hak rakyat.justeru.ketika dato seri anwar ibrahim kembali semula ke arena politik tanah air dengan mengambil kembali kerusu parlimen di permatang pauh kita melihat bagaimana kemenangan majoriti anwar ibrahim kepada calon barisan nasional dan anwar ibrahim sendiri yakin bahawa ia bukan sahaja mendapat kemenangan majoriti di permatang pauh tetapi daripada rakyat malaysia keseluruhanya.memang kita tidak nafikan sebab semua pemimpin barisan nasional turun ke permatang pauh seolah-olah anwar itu tidak bertanding dengan arif shah tetapi pemimpin tertinggi daripada kerajaan.dan selepas daripada itu kita mendengar bahawa anwar ibrahim mahu membentuk kerajaan baru pada 16 september.apa yang kita harapkan supaya mana- mana kerajaan yang memerintah untuk merealisasikan impian rakyat malaysia.semoga malaysia teus maju dan berjaya menjadi contoh kepada dunia.sekian buat masa ini.....

bendera jalur gemilang

senyumanmu........

Ahad, 21 September 2008

kasih hati

bersama que haidar

bersama dato a samad said dan faisal tehrani

di puncak angkasa

CINTA...



Ya Allah…
Jika aku jatuh cinta,cintakanlah aku pada seseorang yang melabuhkan cintanya pada-Mu,agar bertambah kekuatan ku untuk
mencintai-Mu

Ya Muhaimin…
Jika aku jatuh cinta,jagalah cintaku padanya agar tidak melebihi cintaku
Pada-Mu

Ya Allah…
Jika aku jatuh hati,izinkanlah aku menyentuh hati seseorang yang hatinya
Bertaut pada-Mu,agar tidak terjatuh aku dalam jurang cinta nafsu

Ya Rabbana…
Jika aku jatuh hati,jagalah hatiku padanya agar aku tidak berpaling pada
hati-Mu

Ya Rabul Izzati…
Jika aku rindu,rindukanlah aku pada seseorang yang merindui syahid di
jalan-mu

Ya Allah…
Jika aku rindu,jagalah rinduku padanya agar tidak lalai aku merindui
Syurga-Mu

Ya Allah…
Jika aku menikmati cinta kekasih-Mu,janganlah nikmat itu melebihi
Kenikmatan indahnya bermunajat di sepertiga malam terakhirmu.

Ya Allah…
Jika aku jatuh hati pada kekasih-Mu,janganbiarkan aku bertatih dan
Terjatuh dalam perjalanan panjang menyeru manusia kepada-Mu.

Ya Allah…
Jika kau halalkan aku merindui kekasih-Mu,jangan biarkan aku melampaui
batas sehingga melupakan aku pada cinta hakiki dan rindu abadi hanya
kepada-Mu.

Ya Allah…
Engkau mengetahui bahawa hati-hati ini telah berhimpun dalam
Cinta pada-Mu telah terjumpa pada taat pada-Mu,telah bersatu dalam
dakwah pada-Mu,telah berpadu dalam membela syariat-Mu.

Kukuhkanlah Ya Allah ikatannya.Kekalkanlah cintanya.Tunjukilah
Jalan-jalannya.Penuhilah hati-hati ini dengan nur-Mu yang tiada pernah
Pudar.Lapangkanlah dada-dada kami dengan limpahan keimanan kepada-Mu dan
Keindahan bertawakkal di jalan-Mu….

Amin Ya Robb…Amin Ya Robbal ‘Alamin…

bersama fadhilah kamsah

seindah pelangi....

gayaku

pengenalan diriku......

Mohd asri bin zulkifli dilahirkan pada 10.12.1988 di hospital besar kuantan.anak sulung daripada 9 orang adik beradik.perjalanan hidup ketika kecil terlalu pahit untuk diceritakan secara detail..tetapi sewaktu kecil berada dalam keadaan yang kesempitan hidup.tetepi kini alhamdullilah dapat mengecapi kehidupan sederhana tidak terlalu mewah dan tidak terlalu senang.ayahku adalah seorang pekerja kerajaan manakala ibuku hanyalah seorang surirumah.ketika aku di sekolah rendah aku adalah seorang kanak-kanak yang agak pasif.mungkin masih terlalu muda.tetapi itulah yang membuatkan diriku kadang-kadang rasa tertekan.aku masih ingat pertama kali aku masuk ke a lam persekolahan aku dihantar oleh bapaku..aku menangis kerana takut…tapi biasalah ketika aku masih kecil..masih belum mengenal erti sebenar kehidupan..ketika disekolah rendah mungkin sesuatu yang baru bagiku kerana aku dapat mengenal kawan-kawan baru…sekolah pertama aku ialah sek keb paloh hinai pekan…aku bersekolah di sini sehingga darjah 3 kerana aku mendapat tawaran ke sekolah bestari kerana lulus pts dengan cemerlang..perjalanan selepas ini adalah sesuatu yang baru kerana aku akan hidup dalam keadaan tanpa keluarga di sisi iaitu terpaksa hidup berdikari.aku sebenarnya agak takut untuk masuk ke sekolah ini iaitu smk seri pekan..tetapi aku tetap memberanikan diri kerana peluang hanya datang sekali…bermulalah era baru aku di smk seri pekan ini walaupun ketika ini aku masih darjah 4.aku belajar di sini lebih kurang setahun kerana aku sakit..ketika itu aku tak tau apa sakitku…bila aku sakit mesti akan dibawa dengan ambulans dan akan ditahan di wad pesakit.doktor pun tak tau aku sakit apa…akhirnya aku meminta untuk bertukar sekolah.aku bermula di sekolah baru iaitu sekolah yang dekat sahaja dengan rumahku,sek keb lepar pekan.di sini aku dapat satu kehidupan yang baru..semangat untuk belajar..aku akhirnya Berjaya mendapat 4A 1B ketika upsr.ketika disekolah menengah pula aku bersekolah sementara di smk paloh hinai dan akhirnya mendapat tawaran ke smk agama Pahang muadzam shah.segala perubahan tentang diriku bermula disini.pada mulanya aku tidak berapa suka belaja di sekolah agama tetapi kerana aku sukakan agama jadi aku beranikan diri.aku mula belajar keyakinan diri apabila aku menyertai pertandingan sajak kemerdekaan di sekolah,sememangnya aku boleh…aku membina keyakinan diriku..selepas daripada ini aku telah menyertai pelbagai pertandingan di peringkat sekolah hinggalah kebangsaan.aku masuk pertandingan debat dan 3 kali berturut-turut menjadi pendebat terbaik daerah rompin.syarahan agama dan pertandingan teknologi pelancaran roket dan mendapat johan kategori reka bentuk terbaik..selain itu aku ada tugas berat di sekolah iaitu menjadi ketua pengawas dan ketua pelajar.sememangnya amat berat tanggungjawab.aku mendapat anugerah tokoh pelajar malam mesra asrama dan tokoh pelajar berbudi bahasa peringkat sekolah.akhirnya aku menamatkan persekolahan aku di sini sehingga mendapat tawaran ke university nombor satu di Malaysia-(nantikan sambunganya)

my sweet name....



Pyzam Glitter Text Maker
Create your own glittery text at pYzam.com





sahabat sejatiku....


Great Friends



hanya untuk mu.......


There For My Girls



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BORANG TEMPAHAN ONLINE (LENGKAPKAN SELEPAS PEMBAYARAN DI BUAT SAHAJA)

Powered by 123ContactForm | Report abuse